• בית
  • |
  • האם להתכונן למבחן המחוננים?

האם להתכונן למבחן המחוננים?

התשובה היא: כן. ההשקעה זניחה והרווח הוא כפול. רכישת כל אחת מחוברות ההכנה, או אפילו רק מבחן מחוננים לדוגמא מאפשרת לחשוף את הילד או הילדה שלכם לסוג המבחן, לאופי השאלות ולרמתן. עצם החשיפה היא בעלת ערך אדיר ותאפשר לילדים להגיע למבחן האיתור כשהם רגועים יותר וחרדים פחות. 

האם כדאי לי שהילד/ה שלי יאותרו כמחוננ/ת?

כן! במשרד החינוך קיים אגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, והמערכת הציבורית מספקת חינוך למחוננים בהיקף שאין כדוגמתו בעולם. תקציב משרד החינוך לטיפוח ילדים מחוננים עומד על עשרות מליוני שקלים בשנה וגדל בהתמדה. ישנה גם תוספת של שעות תקן לכל כיתת מחוננים בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים. ילדים מחוננים יכולים להשתלב בכיתות מחוננים מיוחדות המשולבות בבתי ספר רגילים, או ללמוד בכיתה רגילה ולהנות מימי העשרה שבועיים. כמו כן התוכניות למחוננים כוללות חוגים המתקיימים בשעות אחר הצהריים. שפע התקציבים, ההעשרה וההשקעה היא סיבה מרכזית שהורים רבים עושים מאמץ כביר במטרה שילדם יאובחן כמחונן.

אז להכין או לא להכין?

כן מומלץ לעבוד עם הילדים שיש להם סיכוי טוב לעבור את הבחינה. ניתן בהחלט לעבוד עם הילד כדי להגביר את הסיכויים שיעבור את המבחן. הערך המוסף שהוא יקבל לאורך שנים בהחלט שווה את זה! יותר ויותר הורים שולחים כיום את הילדים שלהם לקורס הכנה וילד, גם מחונן, שיגיע ללא הכנה וייחשף למבחן מסוג זה בפעם הראשונה בחייו במבחן עצמו, עלול להוציא תוצאה נמוכה יותר מחבריו הלא מחוננים שמגיעים לבחינה אחרי קורס הכנה. חשוב לזכור כי בסופו של יום, אחוז המאותרים הוא בממוצע 3 האחוזים העליונים, ולכן ברור כי הרוב המכריע של הילדים, גם ילדים חכמים מאוד לא יאותרו כמחוננים.

 האם כדאי לרכוש לומדה לתרגול לקראת המבחן לאיתור מחוננים מחוננים?

אנו מאמינים שכדאי לרכוש חוברות תרגול היות ומבחן המחוננים האמיתי ( מבחן שלב ב’) נערך בכיתה ללא מחשבים. המבחן מודפס והילדים פותרים את מבחן עם עט ועל גבי נייר ולכן רכישת חוברת תרגול מכינה את הילדים בצורה הטובה ביותר לקראת מבחן האמת. חוברות התרגול של מיחונן מכילות תרגול לפי נושאי המבחן, ומבחני סימולציה מלאים המדמים את מבחן האמת. השאלות בחוברות התרגול מבוססות על שאלות שהופיעו בעבר במבחני המחוננים השונים.
עם זאת, יש יש ילדים שתרגול על גבי נייר פחות מתאים להם – לצורך זה הקמנו את אתר mihonan-online שבו ניתן לרכוש גן לומדות אונליין.